4 DEUTSCH MATERIAL : - Study Foreign Language (SFL)

4 DEUTSCH MATERIAL :

PERSONAL PRONOMEN and POSSESSIVE PRONOMEN
(Personalpronomen and Possessivpronomen)
bahasa jerman
Sprechen Deutsch, By. fjb.kaskus.co.id

       In this time, we will discuss about personal pronoun and possessive pronomen in the deutch language.utilization personal and possessive pronomen is not different like in the English language. this explaining :

       A.      Personal Pronoun (Personalpronomen)

Personal pronoun in the deutch language mentioned personalpronomen. Deutch personalpronomen has composed with singular and plural form. this is personalpronomen tabel :

Form
Personalpronomen
Pronunciation
Meaning


Singular
Ich
Du
Er
Sie
Es
Sie
Ikh
Du
Er
Zi
Es
Zi
I
You
He
She
It
You

Plural
Wir
Ihr
Sie
Wir
Iir
Zi
We
You
They

Sentence Example :
Ich bin Rio : I am Rio
Du bist student : you are student
Er ist lehrer : He is teacher
Wir wollen gehen : We want go

       B.      Possessive Pronomen (Possessivpronomen)

   Possessive pronomen in the Deutch language mentioned Possessivepronomen which explaining about ownership people. Like with personalpronomen, utilization possessivepronomen also composed with two form is singular and plural. Afterware possessivepronomen also change if used in the different case like nominativ, akusativ, datif dan genitif. This is table :

Possessivpronomen
Singular
Maskulin
Feminin
Neutral
Plural
Ich
Du
Er
Sie
Es
Sie
Wir
Ihr
Sie

Mein
Meine
Mein
Dein
Deine
Dein
Sein
Seine
Sein
Ihr
Ihre
Ihr
Sein
Seine
Sein
Ihr
Ihre
Ihr
Unser
Unsere
Unser
Euer
Euere
Euer
Ihr
Ihre
Ihr
Meine
Deine
Seine
Ihre
Seine
Ihre
Unsere
Euere
Ihre


                Possessivpronomen has also contaminated cause the shape of the case like nominativ, akusativ, dativ, dan genitiv. This is table :

Singular
Maskulin
Feminin
Neutral
Nominativ
Mein freund
Meine freundin
Meine Haus
Akusatif
Meinen  freund
Meine freundin
Mein Haus
Dativ
Meinem freund
Meiner freundin
Meinem Haus
Genitiv
Meines freund
Meiner freundin
Meines Hausses
Plural
Maskulin
Feminin
Neutral
Nominativ
Meine freunde
Meine freundinnen
Meine Häuser
Akusativ
Meine freunde
Meine freundinnen
Meine Häuser
Dativ
Meinen freunde
Meinen freundinnen
Mein Häusern
Genitiv
Meiner freund
Meiner freundinnen
Mein Häuser

Daily Deutch Vocabulary
Arbeiten               : Work
Vergessen            : Forget
Sprechen              : Talk
Nehmen               : Order
Fahren                  : Ride
Fragen                  : Inquired/Ask
Tragen                  : Use
Kaufen                 : Buy
Kosten                  : Price
Geben                  : Give

hoffentlich verstehen
(Good Luck)

#SalamSukses
#MRioAldino
4 DEUTSCH MATERIAL : 4 DEUTSCH MATERIAL : Reviewed by zonazeruu on 09:01 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.